Anak Baru

♥Assalamualaikum♥


Berblog adalah cara yang paling produktif yang aku boleh buat masa-masa cuti gini. Nak keluar, duit takda, kenderaan takda. Terperuk kat rumah jadi maid, dan tukang naikkan bil letrik (˘_˘") Bukan aku suka sangat nak naikkan bil letrik ni, tapi aku betul-betul tak tahu nak buat apa selain online plus tengok TV. Oke, ni tak penting!


Minggu lepas makcik beranak. So, mak aku dapat anak baru 4 ekor. Maksudnya, kitorang tambah 4 adik lah. Kehkehkeh. Anak kucing je. Lek lek lek *lawak hambar*


Lantaklah korang nak cakap,
"Ceh, kucing beranak pun nak kecoh"
Lek lu. Aku belum sampai pointnya lagi.


Ini lah adik-adik baru. Nenomeyyy MiMi dengan Calit (^⌣^)


Tadi aku cakap ada 4 kan? Tapi dalam gambar ada dua je kan? Why? Oke, baca ni.

Memang lahir-lahir ada 4 ekor sebenarnya. Si mak dia tu (MakCik) tak betul ke apa entah kan, dia bawak lari sekor anak dia (MoeMoe). Dahlah yang tu aku punya T^T Sedih oke, sedih.

Lagi sekor, cuba teka mana pergi?







Mati oke, MATI!
Pagi tadi. Mak dia taktaulah kenapa kan, anak-anak dia menyusu pun nak marah. Ada ke dia pergi pukul kepala budak-budak tu, haih. So, sekor tu tak dapat diselamatkan. Lalu matilah ia. Sedar-sedar keluar tengok, dah terkulai. Kuis-kuis tak gerak. Hmmm T^T


Yang lagi dua ekor ni sekarang bawah jagaan aku. Bagi susu tiap kali diorang nangis. Mintak-mintak hiduplah diorang sampai besar. Aku dah cukup rasa bersalah dah ni walaupun bukan aku yang bunuh sekor tu. Hmmm.


Adik-adik, silalah membesar dengan comel, sihat dan tak berak or kencing merata-rata ❤



0 bebelan di sini: