what comes around goes around.







Aku suka perhatikan orang sekeliling, kenal or tak doesn't matter. Itu buat kan aku tau apa yang baik dan buruk. What we should do, and what should not.



Bila dalam golongan2 yang dikenali, aku suka dengar cerita diorang. Experience diorang. Personal or not.



Selalu orang kata,
''what comes around goes around''.


Aku bagi contoh cintan-cintan lah. Senang korang nak faham, kan :p

Kalau dulu kau tinggalkan bf/gf kau sebab orang lain, kau akan kena balik. Well, that can be true sometime. Depan mata nampak benda ni jadi nak nafi apa lagi, kan. Erm, entahlahkan. Hal orang ~
Tapi kadang2 jugak, orang yang tak bersalah pun kena. Even dia tak pernah buat macam tu, dia boleh kena jugak. That what we call 'mangsa'.
Dan, ada jugak yang selalu buat macam tu, tapi dia tak kena balik. Means, dia pernah tinggalkan someone for someone else. Tapi mungkin he/she's lucky dia tak kena 'sumpahan' tu balik. Itu namanya jodoh jugak.
Semua tu kuasa Allah, kan.



Kalau rasa tak nak kena, jangan lah buat. Walaupun ia tak menjanjikan apa-apa, sekurang2nya risiko dia kurang sikit, ye dokkk?

Katalah aku nak perli ke, ngumpat ke, apa ke. Aku buat based on pengalaman sendiri and pengalaman orang lain. Untuk jadi pengajaran.



Ini untuk santapan minda sendiri sebenarnya. Kalau korang boleh terima apa aku kata, biar ini jadi santapan kita bersama :)



0 bebelan di sini: